Internet MarketingUnul din avantajele internet marketing-ului este aceea ca ai acces la foarte multa informatie de buna calitate. Consumatorii pot avea acces la internet si cerceta produsele, le pot cumpara la orice ora si in orice zi.


Companiile care folosesc internet marketing pot totodata sa economiseasca bani pentru ca se reduce forta investita pentru a vinde. In general, internet marketing-ul poate ajuta afacerile sa evolueze foarte rapid de la piata locala la o piata nationala sau chiar una internationala. Comparand media traditionala, ca print-urile, radio si TV, internet marketing-ul poate avea costuri relativ mici de patrundere pe o piata.

Cu toate ca poate parea relativ simplu sa intri intr-o lume a marketingului online, trebuie mentionat insa ca strategiile de afaceri inca se aplica.

Iata cateva caracteristici importante care diferentiaza internet marketingul de “off-line marketing”:

  • Abordarea Unul-la-unul vs. unul-la-infinit: utilizatorii targetati sunt cei care navigheaza pe internet, iar mesajul de marketing le atinge personalitatea. Acest lucru se poate vedea foarte clar in “search marketing”, unde utilizatorii gasesc publicitate targetata pe un cuvant cheie pe care utilizatorii l-au cautat.
  • Targetarea demografica vs. targetarea comportamentala: marketingul off-line imparte cumparatorii in functie de varsta, sex, geografie, si alti factori generali. Marketingul Online isi permite luxul sa poata fi targetat in functie de activitate. Se pot folosi formulare foarte amanuntite, cu ajutorul carora advertiserii pot targeta utilizatorii in functie de anumite activitati ( fac upload de poze, au blog, ….), astfel doar cei interesati pot ajunge la noile produse sau servicii.
  • Masurarea: Aproape toate aspectele unei campanii online pot fi urmarite, masurate, si testate. Advertiserii folosesc plata pe mia de afisari (pay per banner impression – CPM), plata pe click (pay per click PPC), sau plata pe o tranzactie incheiata.
  • Reactie si raspuns imediat: De cand marketing-ul online invita utilizatorii sa dea click pe mesaj, sa ajunga pe site, si se efectueaza o actiune targetata, rezultatele campaniei pot fi urmarite si masurate imediat. Pe de alta parte, cineva care conduce o masina si vede un panou, ar trebui sa fie interesat despre acel produs ca mai apoi sa caute mai multe informatii. De cand cu expunerea, raspunsul si in general eficienta mediei internet, este mult mai usor sa urmaresti o campanie in comparatie cu media “off-line” traditionala. Oamenii de marketing si clientii lor au inceput sa devina constienti de nevoia de a masura efectele campaniei de market, de exemplu cum internetul afecteaza un magazin. Internet marketing-ul creste foarte repede in comparatie cu alte medii de publicitate.

.

One Response to “Avantajele Internet Marketing-ului”

  1. Tracy Esau Says:

    Piata de Internet are un castig mare de popularitate in aceste zile, aceasta afacere fiind pe cale sa devina foarte profitabila pentru cei care doresc generarea de venituri substantiale.