SEOSa revenim la alegerea cuvintelor cheie. Este destul de dificil sa te gandesti si sa alegi toate cuvintele relevante pentru siteul tau, de aceea exista anumite utilitare.


De exemplu utilitarele care iti sugereaza cuvinte cheie pentru site-ul tau, te ajuta sa-ti dai seama cum determina motoarele de cautare tema site-ului si ce cuvinte cheie se potrivesc cu aceasta tema. Poti deasemenea sa folosesti de la Googles Keyword Tool pentru a determina care sunt cuvintele cheie bune sau care nu sunt bune pentru site-ul tau.

Cand alegi cuvintele cheie pentru care vrei sa optimizezi, nu trebuie sa te gandesti doar la relevanta lor pentru site-ul tau, ci trebuie sa te gandesti si la numarul de cautari pentru aceste cuvinte. Adesea cautarile rare sunt mult mai valoroase pentru ca acestea iti pot aduce utilizatori pe site care chiar sunt interati de produsele tale. Daca continuam exemplul cu cainii, s-ar putea sa descoperi ca fraza “adopta un caine” iti poate aduce multi vizitatori daca ai o sectiune speciala pe site unde dai sfaturi despre ce anume trebuie sa stim despre adoptia unui caine. Aceasta pagina poate nu ii intereseaza pe detinatorii de caini, dar intereseaza pe un doritor de caine. Poate nu sunt foarte numerosi, dar nu este rau sa atragi si aceasta “niche”, si poate este mai bine decat sa atragi pe toti cei care sunt interesati doar de caini in general. Deci, cand te uiti la numarul de cautari care ti-au adus vizitatori pe luna, ia in considerare doar vizitele care se incadreaza in tema site-ului tau.

Dupa ce ai ales cuvintele cheie care sa-ti descrie site-ul si sa fie interesante pentru utilizatori, urmatorul pas este sa folosesti acele cuvinte cheie in interiorul site-ului si sa ai o buna densitate pentru cuvintele cheie targetate. Exista utilitare penru a masura densitatea cuvintelor cheie. Densitatea cuvintelor cheie ajuta la masurarea relevantei site-ului. In general, ideea este, cu cat densitatea este mai mare, cu atat relevanta paginii este mai mare pentru motoarele de cautare. Densitatea recomandata este de 3-7% pentru 2 sau 3 cuvinte foarte importante, si 1-2% pentru cuvintele mai putin importante.

Cu toate ca nu exista reguli scrise, o optimizare rezonabila se face pentru un numar de 5 – 10 cuvinte cheie. Daca te astepti sa optimizezi pentru o lista de 300 de cuvinte, vei vedea imediat ca nu este posibil sa obtii o densitate buna decat pentru cateva cuvinte, bineinteles doar daca nu faci spam ( bagi cuvinte cheie de umplutura). Si ce este mai rau, daca faceti spam este ca exista cateva penalizari, incluzand chiar si banarea pe motoarele de cautare.

Despre spam si alte lucruri urate vom vorbi in alte articole.

.

Comments are closed.