White hat vs. Black hat, sau White SEO vs. Black SEO
| January 14th, 2008Tehnicile SEO sunt clasificate in doua mari categorii: tehnicile recomandate de motoarelele de cautare care sunt partea buna din acest articol, si tehnicile neagreate de motoarele de cautare, partea rea a acestui articol. Motoarele de cautare incearca sa diminueze efectele acestora din urma. O metoda care este interzisa de motoarele de cautare este spamul prin repetarea unui cuvant sau text, fara nicio noima, doar pentru a urca rapid in motoarele de cautare.
Unii comentatori din aceasta industrie au clasificat aceste metode in “White hat SEO” si “Black hat SEO“. Tehnicile corecte din seo (white hats) tind sa aduca rezultate pe termen lung, in timp ce tehnicile incorecte (black hats) aduc in timp banarea site-ului in motoarele de cautare, in cazul in care se descopera ceea ce faceti.
O tactica, tehnica sau metoda SEO, este considerata corecta daca este conforma cu termenii si conditiile impuse de motoarele de cautare. Conditiile motoarelor de cautare nu sunt scrise ca o serie de reguli si comenzi. White SEO nu inseamna doar a urmari conditiile, ci si urmatorul lucru: contentul care este indexat de motorul de cautare si apoi rank-uit trebuie sa fie identic cu contentul pe care il vede un utilizator.
- White SEO ne invata in general cum sa cream content pentru utilizatori, nu pentru motoarele de cautare, si apoi sa facem continutul usor accesibil pentru spideri, mai degraba este o joaca cu algoritmii motoarelor de cautare. White SEO se poate face in foarte multe cai similare similare cu dezvoltarea web care promoveaza accesibilitatea, cu toate ce cele doua nu sunt identice.
- Black SEO incearca sa imbunatateasca urcarea in topul motoarelor de cautare intr-un mod dezaprobat de acestea, sau incluzand frauda. O tehnica apartinand black SEO, este acela de a ascunde un text, acel text fiind scris cu o culoare identica cu cea de a background-ului, intr-un <div> invizibil sau pozitionat in afara ecranului. O alta metoda este aceea de cloaking.
Motoarele de cautare s-ar putea sa penalizeze aceste site-uri daca sunt descoperite folosind metode apartinand de black SEO, sau sa diminueze clasarea in top sau chiar eliminarea din baza de date, adica banarea siteului. Aceste penalitati pot fi aplicate automat de motorul de cautare printr-un algoritm propriu, sau manual dupa o examinare a site-ului de un factor uman.
Un exemplu faimos al folosirii “Black SEO” a fost in Februarie 2006, cand Google a sters doua site-uri din baza sa de date si anume BMW Germania si Ricoh Germania, pentru ca au folosit practici incorecte. Ambele companii si-au cerut scuze de indata si au remediat problemele de pe site-uri fiind apoi reincluse in lista Google.
.